Jest to bardzo ciekawa alternatywa dla codziennych zajęć
w przedszkolu. Podstawowe zasady metody projektu to:
- duża doza samodzielności w doborze tematu
- rozpoznanie poziomu wiedzy dzieci na początku projektu
- różnorodność aktywności oraz działanie dzieci
- współpraca ze środowiskiem i rodzicami
- konieczność podsumowania projektu
Wybór dzieci padł na chleb podczas rozmowy o tym, co najbardziej lubią jeść. Dzieciaki stwierdziły, że chleb mogą jeść zawsze, nigdy się im nie znudzi. Wywiązała się dyskusja z czego powstaje chleb, jedni twierdzili, że z mąki inni, że
z ziaren. Temat chleba uznaliśmy za godny uwagi.
Dzień pierwszy.
Stworzyliśmy siatkę pojęć. dzieci odpowiadały na pytania:
co wiemy o chlebie, z czego robi się chleb, kto go robi, jaki może być.
Napisałam wszystkie odpowiedzi na dużej kartce i wpisałam datę 30.09.2014. Siatka pojęć zawisła na ścianie sali.
Jednocześnie poprosiłam dzieci, aby przyniosły z domu różne przedmioty kojarzące się z chlebem, albumy ze zdjęciami, książki, przepisy, produkty potrzebne do pieczenia chleba, formę do chleba - co, kto może i ma.
Rodzice zostali poinformowani o początku projektu, poprosiłam o współpracę i wsparcie.
Oto nasza siatka pojęć :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz